Hjem > Ferie, Privat > Sommerferie 2011 – Gardasøen – Turen derned..

Sommerferie 2011 – Gardasøen – Turen derned..

Så er det igen blevet sommerferie, må nok indrømme, at der er for lidt tid til at skriver her på denne blog – men lad os nu se om ikke der kan komme noget gang i den igen.

I år går turen til Gardasøen, jeg/vi har aldrig været i Italien før, og har hørt meget godt om området, og et er overkommeligt at køre til (1550 km for vores tilfælde), så blev det rejsemålet i år.

Vi statede hjemmefra Søndag kl. 10.00 og kørte til sydtyskland (Ulm) for en overnatning, så vi kørte det meste af dagen – lidt i regn og senere overskyet, som må siges at være et udemærket kørevejr.

Vi havde god tid, så vi tog det forholdsvis stille og roligt. Der var kun lidt kø omkring kassel bakkerne og så ved Hamburg, men det gætter jeg på var pga. af tidspunktet.

Vi var i Ulm (Kørte af A7 hele vejen) kl. 22.00, hvor vi havde holdt de nødvendige pauser og spist undervejs.

Mandag morgen fik vi morgenmad på hotellet, og kørte så videre til Østrig (vi havde ca. 100 km til grænsen – Füssen/fulda).

Der kørte vi gennem et mindre bjergpas inden vi nåede motervejen til Brennerpasset – sikke en tur! – KANON udsigt, havde vist glemt hvor køn den tur er! – temperaturen var på det koldeste sted 10 grader, og så steg den ellers bare langsomt til 30 grader da vi nåede ned til Gardasøøen – ca 4 timer senere.

Det endte med ca. 6 timers kørsel på 2. dagen, uden nogle problemer, men hvor vi også tog os god tid til at se lidt på vejen.  Faktisk er hele turen fra Østrig til Gardasøen fantastisk køn!

Vi chekkede ind på hotellet sidst på eftermiddagen, og fik pakket ud, og så kørte vi en tur om aftenen, der skulle lige handles lidt og  for at se lidt på vores område.

Der fandt vi – nærmest ved en tilfældighed – et lille sted ved vandet, med udsigt over Gardasøen som hedder San Felice del Benaco Brescia. Der var der tilfældigvis også er en restaurant som laver noget godt mad, og som også har en Facebook Fanside og til og med endda med Free WiFi 🙂 – så der kunne kommunikeres lidt med omverdenen.

Categories: Ferie, Privat
  1. Ingen kommentarer endnu.
  1. Ingen Trackbacks endnu.